Loading...
 

Συστηματικός ερυθηματώδης λύκος και άσκηση


Ο γιατρός προσπαθεί να διαχειριστεί το πρόβλημά σας με την χορήγηση κατάλληλης φαρμακευτικής αγωγής. Όμως, η νόσος παρουσιάζει κάποια συνωδά προβλήματα, όπως είναι τα καρδιαγγειακά, η χαμηλή αεροβική ικανότητα, η κόπωση, η μυϊκή αδυναμία, το άγχος, η κατάθλιψη, η κακή ποιότητα του ύπνου, η οστεοπενία, η οστεοπόρωση, η χαμηλή ποιότητα ζωής, κα. Για να βοηθήσετε τον γιατρό σας θα πρέπει να συμμετέχετε ενεργά στην διαχείριση της νόσου με το να παραμένετε σε καλή φυσική κατάσταση κάνοντας ένα κατάλληλο πρόγραμμα άσκησης.

Επειδή ο καθένας από εσάς έχει διαφορετική δραστηριότητα της νόσου και διαφορετική φυσική κατάσταση, θα πρέπει το πρόγραμμα των ασκήσεών σας να είναι σχεδιασμένο σε ατομική βάση και αφού εκπαιδευτείτε σε αυτό το πρόγραμμα θα πρέπει να το εκτελείται χωρίς παράληψη μόνοι σας στο σπίτι ή εάν είναι δυνατόν σε ομάδες με άτομα που έχουν την ίδια νόσο. Ακόμα και εσείς που η νόσος σας έχει υψηλή δραστηριότητα μπορείτε να ασκείστε μέσα στα όρια της αντοχής σας, διότι με αυτόν τον τρόπο επιδράτε στην παθογένεια της νόσου μέσω της μείωσης της φλεγμονής.

Τα τελευταία χρόνια οι μελέτες δείχνουν ότι η υπέρταση, δυσλιποπρωτεϊναιμία, ο διαβήτης, η σωματική αδράνεια, το κάπνισμα, η κούραση, το άγχος, η κατάθλιψη, οι διαταραχές του ύπνου, η ανικανότητα σε καθημερινές δραστηριότητες μπορούν να βοηθηθούν με την αερόβια άσκηση, όπως είναι το περπάτημα, η ποδηλασία και το κολύμπι.  Όμως για την πρόληψη της μυϊκής αδυναμίας, της οστεοπενίας και της οστεοπόρωσης απαιτούνται αναερόβιες ασκήσεις, όπως είναι οι ισομετρικές, οι ασκήσεις νευρομυϊκού ελέγχου και οι προοδευτικές ασκήσεις αντιστάσεως. Ιδιαίτερα, για τους ασθενείς που λαμβάνουν κορτικοστεροειδή αγωγή, ένα πρόγραμμα ασκήσεων μυϊκής ενδυνάμωσης και νευρομυϊκού ελέγχου είναι απαραίτητο για την αποφυγή των πτώσεων και των καταγμάτων. Οι ασθενείς που ήδη έχουν υποστεί ένα σπονδυλικό κάταγμα θα πρέπει επιπλέον να εκπαιδευτούν στην τροποποίηση των κινήσεων των καθημερινών δραστηριοτήτων τους. Ακόμα και η παχυσαρκία, η οποία από μόνη της επιβαρύνει την διαδικασία φλεγμονής της νόσου και συμβάλλει στην μείωση της λειτουργικής ικανότητας, μπορεί να βοηθηθεί με στρατηγικές μείωσης του βάρους μέσω της ελεγχόμενης διατροφής και άσκησης.

Το ελάχιστο που θα μπορούσατε να κάνετε για να βελτιώσετε την αεροβική σας ικανότητα και να καταπολεμήσετε την κούραση χωρίς να αυξάνετε τα συμπτώματα της νόσου, είναι να περπατάτε με το 70% του μέγιστου καρδιακού ρυθμού τρεις φορές την εβδομάδα, ξεκινώντας από 25 λεπτά την πρώτη εβδομάδα και αυξάνοντας προοδευτικά τον χρόνο ώστε την 3η εβδομάδα να περπατάτε για 40 λεπτά. Επίσης, εναλλακτικά, θα μπορούσατε να κάνετε στατικό ποδήλατο, εάν έχετε, με τον ίδιο καρδιακό ρυθμό (70%-80%) ξεκινώντας με 30 λεπτά και αυξάνοντας τον χρόνο σε 50 λεπτά, τρεις φορές την εβδομάδα.
Καρακασίδου Παλίνα
Φυσικοθεραπεύτρια
 
Newsletter

  •